1numara.org
TikTok Beğeni Hilesi

Nazilli Seyahati ve Uzun Yaşam Şehri !

Nazilli’ye gelmeden ufak bir araştırmayla burası için “dağlarından yağ ovalarından bal akan efeler diyarı” ve “uzun yaşam merkezi” dendiğini öğrendim. Akşam yola çıktığım için sabırsızlıkla Nazilli seyahati bir an önce adım atmayı bekliyordum. Yaklaşık 13 saat süren yolculuk sonrası kuzenimle birlikte eve doğru yol aldık. Bana buraları gezmemde rehberlik edecek olan kişi, Nazillili bir tarihçi-akademisyen…

Önce meydanda buldum kendimi. Tam ortada bir fıskiye ve banklar var. İlk hissettiğim şey buranın samimi bir yer olduğuydu. Parktaki Nazilli sembolünün üstünde “uzun yaşam diyarı” yazdığını görünce buraya neden öyle dendiğini sordum. Uzun Çarşı küçük ve renkli dükkânların bulunduğu bir çarşı… Çarşının gerçekten uzun olması sebebiyle buraya bu ismin verildiğini düşündüm. Haftada bir gün sadece Uzun Çarşı’da bir pazar kurulurmuş ve insanlar taze ve bol sebze, meyvelerini buradan edinirlermiş. İncirin, zeytinin ve kestanenin bol olması sebebiyle buradaki hemen hemen her tezgâhta bulabilmek mümkün…

İçindekiler

Nazilli Seyahati ve  Meşhur Kahvaltısı

Nazilli’de kafeler sokağı diye anılan bir sokağa doğu yürüyoruz. Kafenin birinde otururken buranın tarihine dair daha fazla bahsetmesini istedim. İlk Sümerbank Basma Fabrikası burada 1935 yılında temeli atılıp, 1937’de ise törenle Mustafa Kemal Atatürk tarafından açılışı gerçekleşmiş. Ertesi gün sağanak yağmur karşıladı bizi. Balkondan bir süre Nazilli’yi seyrettim. Yüksek katlı binaların olması etrafı daha iyi görme imkânı sağladığından kahvaltımızı da balkonda yaptık. Nazillililerin kahvaltılarında çok sık tükettiği incir arası ceviz, bol zeytinyağına bulandırılmış zeytin, peynir eşliğinde kahvaltımızı ettik.

Sonbaharı Ayrı Yaşatan Şehir Nazilli

Yağmurun yağması birazcık talihsizlik olacak ki ikinci gün, yalnızca Uzun Çarşı’ya tekrardan gidebildim. Gökyüzünün griliği, caddelerin ıslaklığı ve dükkânlardan gelen ışıklar arasında daha bir güzel geldi gözüme Nazilli… Dökülmüş sonbahar yaprakları buradan gidişimin hüznüyle birleşti sanki. Şelale sesiyle yollara düşmüş sonbahar yaprakları sesi, Nazilli’nin her yerinde hissettiğim gibi burası da çok huzurlu hissettirdi. Sohbetlerimize manzaranın güzelliği eklendi ve bugünü de böyle bitirmiş olduk. Nazilli’den gideceğim için biraz üzgün biraz da sevinçliydim. Burayı görmek, insanlarını ve yemeklerini tanımak çok iyi hissettirdi. Sabah 06.00’da ‘’uzun yaşam şehri” Nazilli’ye veda etmek üzere yola çıktım.

Bir önceki yazımız ilginizi çekebilir: